Niech twoje słowa trafią wprost do mózgu klienta.
Każde słowo to więcej, niż litery czy dźwięk.
Prowadzimy wewnętrzny monolog, myśli, słowa, obrazy.
Każdy ma w głowie głos, z którym rozmawia.
Tak działa mózg, bo wszystko co nas otacza powoduje w nim reakcję.
Głos, który słyszysz to twój mózg.
Słowo to nie tylko dźwięk, to również myślenie.
To myślenie werbalne, myślenie za pomocą słów.
Ale to nie wszystko.
Mózg myśli także obrazami.
To tak zwane obrazy mentalne.
Film złożony z obrazów.
W głowie obraz za obrazem układają się w trójwymiarowy film, który zawiera nie tylko obraz i dźwięk.
To film, który zawiera smaki, zapachy, emocje i uczucia.
Potocznie mówi się, że mamy 5 zmysłów. Według niektórych badaczy mamy ich aż 53.
Tego nie da się wyłączyć, po prostu jest.
Namaluj świat słowami i obrazami. Obrazy zmysłowe.
Cała nasza historia, od zarania, oparta jest na słowie. Słowo, jako przekaz werbalny i na słowie pisanym.
Najczęściej starasz się opisać świat postrzegany za pomocą zmysłu wzroku. Opisujesz innym obrazy, które widzisz.
Masz wtedy przekonanie, że dzięki słowom inni zobaczą ten sam obraz, który masz w głowie.
Jeśli opisujesz innym wrażenia oparte na innych zmysłach niż wzrok, to wyobrażenie na przykład dźwiękowe i tak przywoła obraz w głowie.
Umiesz opisać rzeczywistość?
Jeśli opisujesz innym świergot ptaków zasłyszany na spacerze, to odbiorca przywoła w głowie obrazy.
Nie tylko dźwięki ptaków, ale jakie to były ptaki, gdzie był spacer i jak według niego wyglądała okolica.
Jeśli opisujesz smak i zapach pomarańczy to rozmówca lub odbiorca zobaczy swoje własne wyobrażenie pomarańczy
Poczuje zapach, smak i inne doznania.
Tak to działa.
Bo tak funkcjonuje mózg.
Mechanizm przydatny w pisaniu treści w biznesie.
Jeśli piszesz tekst lub opowiadanie, to możesz z tego skorzystać.
Opisując jakieś konkretne doznanie zmysłowe przywołujesz u odbiorcy cały wachlarz obrazów,
doznań i skojarzeń.
W ten sposób możesz w jednej chwili zbudować niezwykle barwną opowieść. Opowieść, w której odbiorca zobaczy,
poczuje, odczuje, która wzbudzi emocje. Czasem jakieś trafne słowo obudzi skojarzenie, które w efekcie
przywoła silne emocje.
Czyli słowo to niezwykle przydatne narzędzie.
Słowa budzące opisy, przywołujące obrazy, sprawiające że odbiorcy czują czytaną treść słowną.
Użyj słów w tworzeniu treści.
Parę przykładów:
Smak truskawek ze śmietaną,
Twoja dłoń zanurzona w wodzie,
Zapach świeżo skoszonej trawy,
Uśmiech na twarzy ukochanej osoby,
Bicie serca przed egzaminem,
Zachód słońca nad morzem,
Czy w Twojej głowie wyświetlają się wyobrażenia?
Czy słowa budują obrazy i pobudzają inne zmysły?
A może któryś z obrazów budzi w Tobie emocje?
Jakie to są emocje?
To magia słów.
Pomyśl o tym, gdy zaczniesz pisać do klienta.
Projekt Firma Gdynia.
Stworzymy to, czego potrzebujesz.
Pomożemy Ci.
Skontaktuj się z nami i umów się na bezpłatną konsultację.
Nasza strona www – formularz kontaktowy, zapis, zostaw wiadomość.
lub
Wizyta u nas, telefon, mail, Facebook.
Oszczędzimy twój czas, zasoby i damy wsparcie.
Bezpłatna konsultacja pomoże, wyjaśni, dowiesz się szczegółów.
Zapraszamy do współpracy.
Dobrego dnia.
